Penyakit Asma Di Antara Lelaki Dan Wanita

    Kalau kita bandingkan antara Malaysia dan US, mereka dah buat kajian mengenai asma lebih dahulu dari kita. Dengan kajian tu, mereka dah berjaya mengaitkan jantina dengan penyakit asma. LELAKI VS WANITA – mana satu lebih berisiko mendapat asma? Jom3 kita tengok hasil kajian pada tahun 2011: Pada 2011, 8 juta wanita telah diserang 

Continue Reading…

Asma, Dulu Dipandang Rendah, Sekarang Jadi Serius

  Puan-puan nak tahu, dahulunya penyakit asma ni dipandang enteng oleh ahli-ahli perubatan. Dulu ada 7 penyakit yang dikategorikan sebagai “The Holy Seven Psychomatic Ilnessess”, iaitu penyakit yang kononnya hanya ada di dalam minda sahaja, dan bukan penyakit sebenar di badan. Penyakit asma tu adalah salah satu daripada 7 penyakit ‘minda’ tu lah. Ini cerita 

Continue Reading…

Nak Berjaya, Kena Ada Penyakit Dulu

  Ingat orang ada penyakit asma tak boleh berjaya ke?? Beberapa hari lepas, saya ada terfikir..kenapa tuhan beri penyakit kepada sesetengah orang, tapi tak beri kepada orang yang lain ye? Lama juga saya termenung dok mikir pasal tu. Yelah kan, kadang2 tu kite tengok orang yang tak berapa nak baik perangai dia (perangai macam s*tan), 

Continue Reading…

Impian Menjadi Kenyataan

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. Impian menjadi kenyataan. Perjalanan saya bermula sebagai pengguna untuk kegunaan anak-anak dan diri sendiri serta keluarga. Saya memilih untuk menjadi agen Minyak Herba Asma ini. Di samping mencari sedikit sumber rezeki untuk keluarga dan menyebarkan kebaikan minyak ini. Alhamdulillah, Setelah 3 bulan bersama #TeamMinyakAjaib ini.  Bimbingan yang tidak putus-putus 

Continue Reading…

9 Tips Ohsem Sebagai Panduan Memulakan Bisnes

Assalamualaikum & Salam Sejahtera dari Lelaki Minyak terhangat di pasaran. Saya merupakan superstokis lelaki pertama yang dilahirkan oleh Syarikat Minyak Herba Asma Mujarab Sdn. Bhd. Saya bermula dari zero tanpa sebarang basic perniagaan. Saya ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada CEO syarikat, Cikgu Fazilah & En. Eddy kerana membimbing saya untuk terus maju sehingga ke 

Continue Reading…

Dari Zero To Hero

8 TIP KAK INA ~ DARI ZERO TO HERO APRIL 1K ++ MEI 4K ++ JUN 6K ++ JULAI 15K ++ . Syukur alhamdulilah, kalau ikutkan target kak ina nak dpt income 5angka bulan 9 tahun ni, tapi Allah beri lebih awal dari tu. Tengok acc tadi rasa macam tak percaya, bergenang airmata, syukur atas 

Continue Reading…

Bagaimana Aku Bermula

Dari Dropship ke Superstokis Negeri ~ Macam mana Una jana pendapatan secara kasarnya 5 angka dalam masa sebulan hanya dengan menjual MHAM? Nampak macam biasa je minyak cinonet ni tapi sebenarnye sangat luarbiasa permintaanya.. Sebelum ini Una bekerja sebagai Software Engineer di sebuah syarikat MNC di Cyberjaya. Lebih kurang 3 tahun 6 bulan sebelum menjadi 

Continue Reading…

Income 4 Angka Dalam Masa Sebulan

Akaun bulan Julai dah tutup. Ogos menjengah. Harini nak belanja gambar macam mana una jana income 4 angka dalam masa sebulan. Sebelum ni una bekerja sebagai Software Engineer di sebuah syarikat MNC di Cyberjaya. Lebih kurang 3 tahun 6 bulan sebelum jadi fulltime housewife. Secara jujurnya, income yang una dapat dengan jual MHAM & BA 

Continue Reading…

“Rumah Impian”

Pagi semua! Eh eh. Da Ogos da? fuhh. Kelam kabut sikit bulan ni. Stok Minyak Herba Asma Mujarab restock lagi 1000 botol. 200 lebih botol da licin setakat pagi ni. Target dalam 2 minggu ni mesti kena kejar sale dan restock lagi. Bukan senang nak maintain income 5 angka setiap bulan. Tapi tak mustahil kan? 

Continue Reading…

Keuntungan Mencecah 5 Angka

Terkejut juga tengok acc.. Lepas restok 1000 lagi botol minyak herba asma, masih ada baki sebanyak itu?? Kalau nak harap duit gaji, memang mustahil dapat mengumpul sebegitu.. Kenapa? Sebab duit gaji dah memang di agih2 untuk komitmen2 tertentu.. Tiap bulan konfirm habis.. Macam2 nak bayar setiap hujung bulan.. Apapun, syukur Alhamdulillah.. Tak sia2 dulu keluarkan 

Continue Reading…