Soalan: Macam Mana Cara Nak Tahu Ekzema?

  CARA KENALPASTI EKZEMA Siapa setuju kalau saya katakan yang ekzema tu sebagai salah satu musuh ketat golongan ibu? Walaupun yang terkena tu anak kita, tapi kita yang si ibu ni pun mesti terasa rimas juga kan..tak sampai hati tengok anak tergaru-garu.. Kalau nak tahu, ekzema ni sebenarnya agak berbeza dengan penyakit kulit lain. Ada 

Continue Reading…

12 Selebriti Terkenal Luar Negara Yang Mengalami Masalah Psoriasis

  Siapa kata penyakit psoriasis menghalang seseorang untuk berjaya dan terkenal? Psoriasis berlaku apabila sel-sel kulit terbina dengan laju lebih dari orang biasa. Hasilnya, kulit akan kering dan bersisik (kulit mati). Siapa selebriti tersebut? Jom tengok satu persatu. Kim Kardashian (Penyanyi/Model) CariDee English (Model) Art Garfunkel (Penyanyi) Dara Torres (Perenang/Pemenang 12 pingat Olimpik) Jon Lovitz 

Continue Reading…

Tips Melegakan Radang Ekzema Dengan Cepat

  Mencari penawar ekzema?? Apa yang kita rasa semasa ekzema berlaku? Pedih. Terbakar. Gatal. Berair. Macam mana nak melegakan keradangan ekzema dengan cepat. Begini caranya: Ambil sebatang aloe vera dan masukkan ke dalam blender. Blend selama 1-2 saat sahaja sehingga menjadi pes (jangan terlalu hancur). Sapukan aloe vera ke atas tempat yang terlibat dan biarkan 

Continue Reading…