Promosi Hapy Hour MHAMsb 2017

Bersempena MHAMSB (Minyak Herba Asma Mujarab Sdn. Bhd.) telah genap setahun ditubuhkan, pada hari ini 30 Mei 2016, dilancarkan promosi ‘Happy Hour’ di mana 9 item terpilih mendapat harga diskaun sebanyak 20%. Antara produk yang terpilih adalah Minyak Herba Asmak, Bedak Asmak, Asmak Herbs, Jus Asmak Gold, Asmak Queen, 4 lagi produk terbaru Madu Halia 

Continue Reading…

3 Jenis Asma Yang Anda Tak Tahu

Assalamualaikum semua.    Penyakit asma ni, ada 3 jenis. Setiap jenis lain punca dan tahap umur dia.   Jom tengok dan kenalpasti mana satu asma yang berkait dengan kita:   1. ALLERGIC ASTHMA   Kalau seseorang tu dari keluarga yang ada sejarah asma, biasanya dia akan terkena penyakit asma jenis macam ni. Asma jenis ni 

Continue Reading…

Soalan: Macam Mana Cara Nak Tahu Ekzema?

  CARA KENALPASTI EKZEMA Siapa setuju kalau saya katakan yang ekzema tu sebagai salah satu musuh ketat golongan ibu? Walaupun yang terkena tu anak kita, tapi kita yang si ibu ni pun mesti terasa rimas juga kan..tak sampai hati tengok anak tergaru-garu.. Kalau nak tahu, ekzema ni sebenarnya agak berbeza dengan penyakit kulit lain. Ada 

Continue Reading…

Fakta Tentang Asma Yang Anda Tak Tahu

  #FAKTA ASMA – NO. 3 DAN 6 YANG BARU KAMI TAHU Bila dah makin ramai yang terkena penyakit asma ni, tercetus persoalan kat dalam minda kami: Penyakit asma ni normal ke dalam masyarakat kita? Then kami terjumpa info pasal asma. Agak mengejutkan juga. 1. Dalam setiap 14 orang, seorang daripadanya kurang bernasib baik, ada 

Continue Reading…

Soalan: Bagaimana Nak Elakkan Allergen Dalam Rumah?

  Hi semua. Selamat pagi dan moga-moga Puan-puan semua sihat belaka. Ok, semalam saya ada janji nak kongsi tips kan? Orait. Tips yang saya nak kongsi tu pasal cara-cara atau PANDUAN TEPAT bagaimana nak elakkan allergen berada dalam rumah. Ehh..sekejap sekejappp…allergen tu apa? Allergen tu dalam bahasa mudah dia, perkara atau benda yang boleh mendatangkan 

Continue Reading…

Soalan: Bagaimana Nak Tahu Tahap Semput Anak?

  Soalan: Bagaimana mahu mengenalpasti tahap semput (asma) anak? Jawapan: Ok, semput ni ada 4 tahap semuanya. Makin tinggi tahap dia, makin kronik dan bahaya lah kiranya. Baca info di bawah dan kenalpasti kat mana tahap semput anak kita. Jangan risau, senang je nak faham. Bila dah tahu, barulah kita boleh ambil tindakan sewajarnya. TAHAP 

Continue Reading…

Semakin Ramai Kanak-kanak Sekolah Menghidap Asma

  Puan2 semua dah tahu ke, yang 10-14% kanak2 sekolah ada menghidap asma? Haritu Kementerian Kesihatan ada beritahu semakin hari penyakit ni semakin menular dan serius. Mungkin ada yang belum tahu. Secara mudahnya, asma bermaksud penyakit radang sistem pernafasan yang kronik. Cuba periksa salur pernafasan anak-anak anda, ada tanda-tanda seperti di bawah tak? ⚪ Merah. 

Continue Reading…

Kenapa Anak Asma Perlu Sokongan Kuat Dari Anda

Pernah terfikir, betapa besarnya tanggungjawab ayah dan ibu terhadap anak yang menghidap asma? Selain dianugerahkan Tuhan sebagai ujian kepada ibubapa, anak asma juga adalah sebagai penghapus dosa bagi ibu dan bapa tersebut. Tapi itu semua dengan syarat ibu dan bapa tersebut perlu bersabar seboleh yang mungkin. Sesekali perlu ingatkan diri kita sendiri, jika kita rasa 

Continue Reading…

12 Selebriti Terkenal Luar Negara Yang Mengalami Masalah Psoriasis

  Siapa kata penyakit psoriasis menghalang seseorang untuk berjaya dan terkenal? Psoriasis berlaku apabila sel-sel kulit terbina dengan laju lebih dari orang biasa. Hasilnya, kulit akan kering dan bersisik (kulit mati). Siapa selebriti tersebut? Jom tengok satu persatu. Kim Kardashian (Penyanyi/Model) CariDee English (Model) Art Garfunkel (Penyanyi) Dara Torres (Perenang/Pemenang 12 pingat Olimpik) Jon Lovitz 

Continue Reading…

Merawat Ruam Lampin: 3 Ramuan Penting Yang Wajib Ada Pada Krim

Sebelum ini, bagaimanakah anda memilih krim yang paling berkesan untuk merawat ruam lampin pada bayi? Apakah bahan yang anda perhatikan di label bungkusan krim tersebut? Di sini disenaraikan 3 bahan yang wajib ada pada krim tersebut agar ruam lampin pada bayi dapat sembuh dengan cepat, selain tidak meninggalkan kesan pedih pada bayi. Zinc Oxide – 

Continue Reading…